Waarom ik niet meer gratis verzend
Je leest het goed. Bestellingen worden niet meer gratis verzonden. Gratis verzending gold bij bestellingen vanaf €65,00 (binnen NL), maar ik snijd mezelf daarmee in de vingers, daarom doe ik het niet meer.
Ik hoef mijzelf niet te verantwoorden, maar ik wil wel uitleg geven. Gewoon. Omdat ik het de normaalste zaak vind om eerlijk te zijn.
Waarom?
Verzendkosten, daar ontkomen we niet aan bij het online shoppen. Elke bestelling moet verzonden worden en ik heb heel lang een heel groot deel van de verzendkosten zelf betaald en niet doorberekend in de prijs van de goodies. That's right, dat is namelijk wat de meeste grote bedrijven wel doen; het doorberekenen van een opslag in de verkoopprijs. Zo kunnen ze gratis verzending aanbieden, omdat die verzendkosten zijn opgenomen in de prijs van het product. Slim.
Maar deze gang van zaken is niet aan mij besteed; ik wil transparant zijn hierin. Ik ga dus niet mijn prijzen verhogen om de verzendkosten te compenseren, maar kies ervoor om één vast tarief aan verzendkosten te vragen en geen gratis verzending meer aan te bieden.
Rekensommetje
Wist je trouwens dat, wanneer jij €5,95 verzendkosten betaalt, ik daarvan 21% btw moet afdragen aan de Belastingdienst? Dat betekent dat ik €4,92 aan verzendkosten ontvang om de verzendkosten te dekken. Dit dekt niet alles, maar ik denk dat het een mooie middenweg is.
Mijn motto is: happy customers, happy me! Maar andersom geldt het natuurlijk net zo hard. Op deze manier dragen we beide een steentje bij aan de verzendkosten en daar word ik happy van.